Witajcie wakacje!

WAKACJE2

Rok szkolny kończy się, przychodzi czas na zasłużony odpoczynek.
Życzę więc wszystkim Dzieciom wesołych i pełnych niespodzianek rodzinnych wakacji,
a Rodzicom spokoju i wytchnienia od codziennych obowiązków.

 „Już walizki w bagażniku,torba, plecak, pięć koszyków...
Czy na pewno wszystko mamy?! Bo za chwilę wyjeżdżamy!
Tata już przy kierownicy,denerwuje się i krzyczy.
Szkoda przecież każdej chwili! - Jedźmy w końcu moi mili!”

Bawcie się dobrze!!!

Zapraszamy do oglądania zdjęć, na których można podziwiać pomysłowość i pracowitość dzieci z naszej grupy w kilku ostatnich tygodniach.

Czytaj więcej: Witajcie wakacje!

Propozycje do pracy w domu w dniach od 22 do 26 czerwca 2020r.

PONIEDZIAŁEK: WAKACJE

- doskonalenie umiejętności poruszania się po mapie; poszerzanie wiedzy na temat zwierząt i roślin górskich

Proponuję;

  • Czytanie dzieciom wiersza Wiery Badalskiej Wakacyjne rady – rozmowa na temat bezpiecznego spędzania czasu latem.

Głowa nie jest od parady
I służyć Ci musi dalej
Dbaj więc o nią i osłaniaj,
Kiedy słońce pali.

Płynie w rzece woda,
Chłodna, bystra, czysta.
Tylko przy dorosłych
Z kąpieli korzystaj

Jagody nieznane,
Gdy zobaczysz w borze,
Nie zrywaj! Nie zjadaj,
Bo zatruć się możesz.

Biegać boso – przyjemnie,
Ale ważna rada:
Idąc na wycieczkę
Dobre buty wkładaj.

Czytaj więcej: Propozycje do pracy w domu w dniach od 22 do 26 czerwca 2020r.

Plan pracy w domu w dniach od 15 do 19 czerwca.

PONIEDZIAŁEK: PO CZYM POZNAĆ, ŻE NADESZŁO LATO?

- utrwalenie kolejności miesięcy oraz pór roku; doskonalenie umiejętności uważnego słuchania; doskonalenie ekspresji twórczej,

Proponuję:

  • „Lato, lato” – zabawa dydaktyczna; przynosimy kartki z kalendarza z nazwami miesięcy i prosi dzieci, by pomogły wspólnie poukładać kartki zgodnie z kolejnością występowania miesięcy w roku. Pytamy: W jakim miesiącu masz urodziny? Kiedy są święta Bożego Narodzenia? W jakim miesiącu rozpoczyna się lato?

Dzieci starają się wskazać odpowiednią kartkę.

Prosimy aby wymieniły pory roku – dobieramy odpowiednie miesiące. Najlepiej nazwy pór roku napisać drukiem na kartkach (dzieci, które potrafią mogą napisać je samodzielnie) a miesiące poukładać wokół nich.

  • „Z czym kojarzy się lato?” – technika niedokończonych zdań, zaczynamy zdanie: Lato kojarzy mi się…a dziecko kończą wypowiedź, potem zamiana ról.
  • Można też przeczytać wiersz Beaty Szelągowskiej Tato, czy już lato?

Czytaj więcej: Plan pracy w domu w dniach od 15 do 19 czerwca.

Propozycje do pracy w domu w dniach od 8 do 10 czerwca.

PONIEDZIAŁEK: Z WIZYTĄ W ZOO

- poszerzanie wiedzy dzieci na temat zwierząt żyjących w zoo; rozbudowywanie słownika;

Proponuję:

1.Posłuchać piosenkę „Idziemy do zoo” – Dziecięce przeboje YouTube
2.Księga zabaw z obrazkami, s.72, 73; porozmawiać na temat ilustracji, próbować czytać nazwy zwierząt, opowiedzieć dzieciom skąd te zwierzęta przyjechały do ogrodu.
3.Książka s. 29a,b - dopasowanie zwierząt do środowisk ich życia.
4.„Żyrafy” – praca plastyczna. Tworzenie cętkowanych żyraf. Trzeba zwinąć żółtą kartkę (najlepiej z bloku technicznego) w rulonik i skleić ją tak, by stworzyła stożek. Na czubku dokleić narysowaną wcześniej głowę żyrafy. Stożek ozdabić cętkami wydzieranymi z brązowego papieru lub stemplami (palcami maczanymi w brązowej farbie).

Ciekawostki na temat żyrafy: największe zwierzę lądowe, długa szyja umożliwia jej zrywanie pożywienia z wysokich gałęzi, ma taką samą liczbę kręgów szyjnych jak inne ssaki (tylko są one dłuższe), umaszczenie żyrafy to kamuflaż na sawannie, zagrożeniem dla żyraf są lwy.

5.Książka s. 30a,b – rozwijanie orientacji na płaszczyźnie, rozpoznawanie zwierząt po fragmencie ciała.

Czytaj więcej: Propozycje do pracy w domu w dniach od 8 do 10 czerwca.

Plan pracy w domu w dniach 1 – 5 czerwca.

PONIEDZIAŁEK: MÓJ DZIEŃ DZIECKA

- zaznajomienie dzieci ze sposobami obchodzenia Dnia Dziecka w innych krajach

Proponuję;

Najlepiej spędzić ten piękny dzień tak, aby wszystkie dzieci w domu były szczęśliwe.

Co Je cieszy - Państwo wiecie najlepiej.

Życzę więc dnia pełnego niespodzianek i radości.

1.Dodatkowo można też powiedzieć dziecku skąd się wzięło to święto:

Dzień Dziecka liczy przeszło pół wieku. Został on ustanowiony w celu upowszechnienia ideałów i celów związanych z prawami dziecka zawartymi w Karcie Narodów Zjednoczonych. Powstał w 1954 roku z inicjatywy ONZ i obchodzony jest od 1955 roku w wielu krajach na świecie, różnie i w różnych dniach, np.;

Czytaj więcej: Plan pracy w domu w dniach 1 – 5 czerwca.

Propozycje do pracy w domu w dniach od 25 do 29 maja

PONIEDZIAŁEK: EMOCJE – CO TO TAKIEGO?

- utrwalenie nazw emocji; doskonalenie sprawności ręki poprzez prace plastyczne i zadania grafomotoryczne; rozwijanie umiejętności kontynuowania rytmu kilkuelementowego;

Proponuję:

  1. „Emocje” – można wyświetlić w telefonie albo w Internecie emotikony i porozmawiać z dzieckiem; Co one oznaczają? Czym są emocje? Jakie słowa mogą je zastąpić?
  2. Książka, s. 19a, b; „Emocje na twarzy” – rozpoznawanie emocji po wyrazie twarzy, odwzorowywanie, rozwijanie sprawności grafomotorycznej, rozwijanie umiejętności kontynuowania rytmu kilkuelementowego.
  3. „Miłe czy nie?” – można na kartkach narysować różne emotikony, odwrócić je, pomieszać i na zmianę rodzic - dziecko odkrywać. Po odkryciu trzeba powiedzieć co czuje ktoś z taką miną; jest smutny, radosny, zawstydzony, przestraszony, zaskoczony, rozgniewany (miłe i niemiłe).
  4. Zachęcić dziecko do wysłuchania utworu Sonata Księżycowa L. van Beethovena; leżymy wygodnie na plecach, słuchamy muzyki i rysujemy w powietrzu; serduszka, słoneczka, chmurki, bańki mydlane – cokolwiek. Na koniec dziecko może opowiedzieć jak się czuło w tej sytuacji.
  5. Wysłuchać Taniec z szablami A. Chaczaturiana – dziecko ma pisaki i dużą kartkę papieru i słuchając muzyki rysuje co chce a potem może opowiedzieć o swoim rysunku i o wrażeniach jakie Mu towarzyszyły. Najlepiej nie podpowiadać dziecku tematu.

Czytaj więcej: Propozycje do pracy w domu w dniach od 25 do 29 maja

Plan do pracy w domu w dniach 20-22 maja.

ŚRODA: MUZYKA KLASYCZNA

- rozwijanie wyobraźni podczas prac plastycznych; rozwijanie ekspresji muzycznej podczas improwizacji muzycznych;

Proponuję;

1.Opowiadania Agnieszki Frączek Koncert

            W środę z samego rana do przedszkola przyjechali muzycy. I przywieźli ze sobą przeróżne instrumenty – jedne wielkie, inne malutkie, a wszystkie błyszczące i rozśpiewane. Dzieci przyglądały się im z ogromnym zainteresowaniem. Pan dyrygent, do którego wszyscy zwracali się „maestro”, opowiadał po kolei o każdym z instrumentów, a muzycy wydobywali z nich czarodziejskie dźwięki. Mnóstwo przy tym było niespodzianek! Najpierw się okazało, że ta trąba, pozwijana jak ślimak w muszelce, to wcale nie trąba, ale waltornia, a ta druga, długa jak wąż, to… to puzon!

Czytaj więcej: Plan do pracy w domu w dniach 20-22 maja.

Plan do pracy w domu w dniach 18 - 19 maja.

PONIEDZIAŁEK: W KRAINIE MUZYKI, INSTRUMENTY DAWNIEJ I DZIŚ

- poszerzenie wiedzy muzycznej (instrumenty); doskonalenie umiejętności matematycznych (porównywanie, klasyfikowanie, tworzenie i kontynuowanie rytmów);

Proponuję:

  1. „Skąd pochodzą dźwięki?” – zabawa dydaktyczna, dzieci zamyka oczy, a rodzic wytwarza jakieś dźwięki, dziecko odgaduje co to było ( np.; szum wody, zgniatanie papieru, potrząsanie liśćmi kwiatów w domu, itp.).
  1. „Dawne instrumenty” – opowiadamy dziecku, że jednym z pierwszych instrumentów, jakich używał człowiek, było jego własne ciało – klaskał, tupał, wydawał różne okrzyki. Następnie wykorzystywano przedmioty codziennego użytku, tworząc z nich proste instrumenty, np. grzechotki, bębny.
  2. Książka, s. 14a 1, 2 - „Pradawny rytm”, odczytywanie i kontynuowanie rytmów, rozróżnianie instrumentów dętych i strunowych.

Czytaj więcej: Plan do pracy w domu w dniach 18 - 19 maja.

Propozycje do pracy w domu w dniach od 11 do 15 maja.

PONIEDZIAŁEK: POLSKIE SYMBOLE NARODOWE

- utrwalenie polskich symboli narodowych.

Proponuję;

  1. „Nasz kraj” – zabawa matematyczna, szeregowanie liczb od najmniejszej do największej (można przygotować 6 karteczek, na których z jednej strony napisane będą cyfry, a na drugiej stronie litery – 1/P, 2/O, 3/L, 4/S, 5/K, 6/A). Dziecko układa karteczki od 1 do 6, następnie odwraca je i odczytuje wyraz POLSKA – krótka rozmowa na temat znaczenia wyrazu – mapa myśli.
  2. Dziecko dzieli wyraz POLSKA na sylaby, na głoski, przeliczają litery i głoski. Próbuje podać inne wyrazy – kojarzące się z Polską.
  3. Księga zabaw z obrazkami, s. 64, 65 – rozmowa z dzieckiem o treści obrazków - „Symbole narodowe”.
  4. Książka, s. 10a, 10b – kolorowanie Godła Polski, kontynuowanie rytmów, porównywanie i dostrzeganie podobieństw i różnic.
  5. „Narodowy quiz”– zabawa na temat symboli narodowych; dziecko za pomocą lizaków TAK / NIE z głosują, czy zdanie jest prawdziwe, czy fałszywe;

Czytaj więcej: Propozycje do pracy w domu w dniach od 11 do 15 maja.