Propozycje do pracy w domu w dniach od 6 do 8 maja

ŚRODA: JESTEŚMY AUTORAMI!

- zapoznanie z różnymi rodzajami książek; rozwijanie umiejętności plastycznych

PROPONUJĘ;

  1. „Rodzaje książek” – wprowadzenie klasyfikacji książek ze względu na rodzaj ( można wybrać i położyć na stole kilka książek o różnej tematyce, np. książki kucharskie, atlasy, albumy, przewodniki, słowniki, książki dla dzieci z obrazkami, bez obrazków, wiersze, proza – jedna na drugiej, tak by nie było widać okładek. Dziecko na zmianę z rodzicem wybiera po jednej książce i opisuje, jak wygląda wybrana przez nie książka: Co ma na okładce? Jaki ma tytuł? (może spróbować przeczytać). Co zawiera w środku? O czym jest? Wnioski powinny wyciągnąć dzieci - że książki mogą się różnić wyglądem, tematem, rodzajem, budową czy przeznaczeniem.
  2. „Dla kogo?” – kończenie rozpoczętego zdania, budowanie logicznych wypowiedzi. Dziecko na zmianę z rodzicem zamieniają losują książkę, ogląda ją, a następnie na forum kończę zdanie: Ta książka mogłaby być dla kogoś, kto lubi… 3. Książka, s. 6a – doskonalenie zdolności grafomotorycznych i percepcji wzrokowej, dekodowanie.
  3. „Quiz” – rozpoznawanie zdań prawdziwych i fałszywych, udzielanie odpowiedzi za pomocą lizaków TAK / NIE.

Czytaj więcej: Propozycje do pracy w domu w dniach od 6 do 8 maja

KOMUNIKAT!

Szanowni Rodzice!

Informujemy, że w związku z komunikatem MEN o możliwości otwarcia przedszkoli podjęte zostały działania pozwalające na otwarcie naszego przedszkola w najbliższym czasie. Wspólnie z organem prowadzącym opracowujemy procedury pozwalające na bezpieczny pobyt Państwa dzieci w przedszkolu.

Dyrektor Zespołu Szkół w Pisarzowicach informuje, że z powodu braku możliwości spełnienia wszystkich wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego i w trosce o bezpieczeństwo dzieci, ich rodzin oraz pracowników nie jest w stanie otworzyć przedszkola do odwołania. O dalszych krokach będziemy informować Państwa na bieżąco.

Propozycje do pracy w domu w dniach od 4 do 5 maja.

PONIEDZIAŁEK: CZYM SĄ DLA NAS KSIĄŻKI?

- rozbudzanie zainteresowań czytelniczych; kształtowanie poszanowania dla książek

PROPONUJĘ;

  1. „Mapa myśli” – można wziąć książkę i porozmawiać z dzieckiem: Co to jest książka? Z czego jest zbudowana? O czym mogą być? Do czego nam są potrzebne książki? itp
  2. Książka, s.4.8b – ćwiczenie umiejętności oceniania, doskonalenie zdolności grafomotorycznych, rozwijanie kreatywności.
  3. Można przeczytać dziecku wiersz Książka Anny Kamieńskiej

Czytaj więcej: Propozycje do pracy w domu w dniach od 4 do 5 maja.

Propozycje do pracy na 27.04-30.04.2020

PONIEDZIAŁEK: DBAMY O ŚRODOWISKO

Proponuję:

  • „Sekwencje” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem czarnych i białych pasków papieru, rodzic zaczyna a dziecko kończy (np. 1czarny, 1 biały…, 3 białe, 1 czarny…, 2 białe, 3 czarne…).
  • „ Skojarzenia” – dziecko na przemian z rodzicem może wymieniać co kojarzy się z czarnym, białym, czarno-białym.
  • Wprowadzenie litery Z, z. Praca z KP4.2a – ćwiczenie doskonalące zdolności grafomotoryczne, percepcję wzrokową i słuchową. Praca z KP4.2b – utrwalenie grafemu litery Z, doskonalenie percepcji słuchowej, koordynacji wzrokowo–ruchowej, zdolności grafomotorycznych i percepcji wzrokowej.
  • „Co by było, gdyby… np.: gdybyśmy śmieci wyrzucali do lasu, gdybyśmy ścieki wypuszczali do rzeki,….? – rozmowa z dzieckiem na temat zagrożeń środowiska przyrodniczego,
  • „Co ja mogę zrobić dla mojej Ziemi? – giełda pomysłów dla całej rodziny.
  • Przypomnienie piosenki z ubiegłego tygodnia „Świat w naszych rękach – eko piosenka”
  • Spacer – wypatrywanie przejawów niszczenia przyrody.

Czytaj więcej: Propozycje do pracy na 27.04-30.04.2020

Światowy Dzień Książki

W związku z nadchodzącym  Światowym Dniem Książki i Praw Autorskich zapraszamy serdecznie do udziału w akcji czytelniczej :) Każdy, kto chce wziąć udział w wydarzeniu, musi zrobić zdjęcie z książką w jakimś ciekawym miejscu lub w jakimś przebraniu, z rekwizytami lub bez.  Ograniczeniem jest tylko wyobraźnia ;) Na zdjęciu koniecznie musi znajdować się dziecko oraz książka. Zdjęcia proszę przesyłać do wychowawcy grupy  do niedzieli 26 kwietnia.

teddy bear 1710641 960 720

Propozycje do pracy w domu na okres 6 - 8 kwietnia, grupa 0b „Kotki”

Poniedziałek; Wielkanocne zwyczaje; poznawanie tradycji świątecznych

  1. Obejrzeć w Internecie program YouTube „Tradycje i zabawy wielkanocne”
  2. Można wykorzystać gazetki reklamowe z marketów i powycinać z nich wszystkie elementy, które kojarzą się z Wielkanocą (można też wykorzystać kartki świąteczne i pocztówki okolicznościowe albo konkretne przedmioty związane i nie związane ze świętami). Cele; klasyfikowanie, wzbogacanie słownictwa, doskonalenie sprawności manualnej.

    Czytaj więcej: Propozycje do pracy w domu na okres 6 - 8 kwietnia, grupa 0b „Kotki”